• verkoop@intr.nl
  • 088-0204000

In gesprek met Commercieel medewerker binnendienst Dennis Albersen

Dennis Albersen werkt als Commercieel Medewerker Binnendienst bij INTR. Een oude bekende. Na een uitstapje van 2,5 jaar is Dennis namelijk weer terug op de geheel gerenoveerde afdeling.

Dennis: “Ik ben in 2017 begonnen bij Bosgoed. Na een tijdje begon het te kriebelen om ergens anders ervaring op te doen. Na 2,5 jaar ben ik begin 2023  tóch weer in Deventer aan de slag gegaan. 


Met flink wat extra bagage, want ik had een periode in de projectstoffering gewerkt. Deze ervaring komt goed van pas bij het adviseren van onze klanten. In de periode dat ik weg was is er niet alleen bij mij, maar ook bij INTR. veel veranderd. We hebben niet alleen een nieuwe naam, maar ook alle kantoren zijn flink verbouwd. Ik kwam terug op een totaal vernieuwde werkplek, met nieuwe superleuke collega’s en vernieuwde ambities. Ik hoop dat ik hier de komende jaren met veel plezier kan blijven werken.”


Voordat Dennis in 2017 bij op de Verkoop Binnendienst begon heeft hij een uitgebreid inwerktraject gehad in het magazijn. Dit is zeker niet standaard voor deze functie, maar Dennis heeft dit als zeer positief ervaren. Dennis: “Door mijn inwerkperiode in het magazijn ken in nu de meeste producten en weet ik precies waar mijn collega’s uit het magazijn het over hebben. Dat maakt de samenwerking met de klanten, maar ook met mijn collega’s een stuk gemakkelijker.”


Werken op de Verkoop Binnendienst bij INTR. staat synoniem voor een afwisselende werkdag. Dennis: “We drinken ’s morgens altijd met een lekkere bak (bonen)koffie. Dat is een vast gegeven. Wat er daarna gebeurt is altijd een verrassing. We worden veel gebeld door onze klanten, maar hebben ook veel mailcontact over bijvoorbeeld een stukje technisch advies over vloer- als raamtechniek. Daarbij probeer ik proactief onze klanten zo goed mogelijk te adviseren.”


Het hele proces van order intake tot en met de contacten met de transporteur behoort ook tot de verantwoordelijkheid van de Verkoop Binnendienst. Dennis vervolgt: “Gedurende de dag komen er continu orders binnen en aanvragen voor offertes. Voor mij is het dan de uitdaging om de klant zo snel mogelijk van de juiste informatie te voorzien. Hierbij is het contact met onze eigen vervoerders ook van belang. Want, uiteindelijk moet de order van de klant op tijd en netjes worden verzonden. Het klinkt misschien gek, maar als er ergens wat mis gaat, dan ben ik om mijn best. Dan grijp ik de kans meteen om samen met de klant en in samenspraak met onze buitendienst te zorgen naar de beste oplossing zodat de klant alsnog compleet ontzorgd wordt.”